Must see



Min kursledare på Kulturama tipsade om detta klippet, och till en början kände jag "herregud orkar jag kolla på ett YT-klipp som är mer än två timmar långt?! Och när ska jag hinna kolla på detta?". Men jag gav mig fan på att titta på den då han skrev att "Ni som är seriösa med ert skådespeleri och regi, ta er tid att titta på det."

Så jag tog mig tid. Fick dock dela upp det i tre omgångar. Passade på att kolla på detta under tiden jag pendlade mellan Uppsala och Stockholm, vilket var perfekt. Så nu tänkte jag att jag skulle dela med mig lite kort om mina egna tankan kring hela klippet.

Det var lite halvt segt att lyssna Paul av någon anledning. Kanske för att jag aldrig riktigt varit intresserad av att se Captain Phillips. Men de andra tre var det superspännande att lyssna på! Trodde först att jag skulle tycka det var mest intressant att lyssna på Steve, eftersom 12 years a slave tyvärr är den enda av dessa fyra filmer jag sett (har ni inte sett den, gör det för Guds skull! Något av det bästa jag sett). Men jisses vad det var fängslade att lyssna på Martin! Tycker om honom jätte mycket, och totalt älskade det faktum att han pratade så mycket om Leo! (som förövrigt råkar vara min största inspiration och förebild inom skådespeleriet).

Samtidigt som det var kul att höra Steve prata om filmen som jag då faktiskt har sett och som jag kunde tänka att "just ja. Jaha var det så dom gjorde!", var det minst lika intressant att höra om American Hustle och The wolf of Wall street, som jag då inte sett ännu. Det ska bli så spännande att se filmerna nu efter att jag hört regissörerna prata om teknik och annat kring "the making of". Bara måste se dem!

Och nu till er som på riktigt är intresserade av film och skådespeleri: SE KLIPPET! Ni kommer inte ångra er. Är själv helt fylld av olika intryck och inspiration. Kommer definitivt att se det en gång till när jag sett de andra filmerna. Fast då kommer jag nog sitta hemma, i mitt tysta rum med ett anteckningsblock så jag kan koncentrera mig bättre, haha. 

Och om ni tittade, lämna gärna en kommentar och säg vad du själv tyckte ;)

MEN, nu kommer det bli lite tyst här på bloggen fram till nästa vecka. Åker till Sälen imorgon och kommer inte blogga på ett tag. 
Allmänt | |
Upp