OSCARS 2015

Bilder från The Academy's facebook och E! online.

Inatt hände det! Inatt sändes äntligen Oscarsgalan igen! Jag och min vapendragare Julia stannade som vanligt uppe hela natten, gissade och hoppades medan vi åt chips, godis och glass :D
Är på det stora hela himla nöjd med själva galan. Neil Patrick Harris levererade självklart som host, men jag måste erkänna att Ellen DeGeneres fortfarande är nummer ett!

Okej.. Let's talk about the winners. Är besviken att Birdman vann bästa film, då jag höll 100% på The Theory of Everything. Men att Eddie Redmayne vann för best actor var ju bara HA-LLE-LUJA! SÅ rätt! Synd för Benedict, men hans pris kommer inom en snar framtid. Det var superkul att The Grand Budapest Hotel kammade hem så många priser också!

Alltså det finns så mycket jag vill kommentera om galan, öppningsnumret, Lady Gaga & Julie Andrews, NPH's kalsongchock, Travolta's obehagliga beteende, The Lonely Island och alla fantastiska tal! Jag kan inte sitta här och tjata, men har ni inte sett galan borde ni försöka se den. Som vanligt helt klart värd att se! Ska inte heller prata om hur besvikna och irriterade vi var på panelen i SVT studion. Det var fruktansvärt hur okunniga och tramsiga dom var... Och vi fick knappt se något röda mattan (vi lyckades tack och lov streama fram röda mattan på en annan sida) Hoppas verkligen att kanal9 tar över nästa år!

Fortfarande ledsen sedan förra året att Leo inte fick sin jäkla Oscar...

Nästa inlägg kommer handla om vilka som var snyggast, aka "Best dressed", så stay tuned!
Allmänt | Filmnörd, Oscarsgalan 2015 | |
#1 - - Julia:

Underbar kväll/natt! Tack för det ännu en gång babe <3 <3

Svar: Jaa bäst! Tack själv darling <3 :*
Denise Wessman

Upp