The Revenant


Ja.. Vad ska jag säga? Om jag skulle sammanfatta min åsikt om denna film i en mening skulle det låta såhär: Leonardo DiCaprio är kick-fucking-ass-grym som vanligt, men se filmen på bio och helst två gånger.

Okej låt mig gå in lite djupare så ni förstår vad jag menar. Första gången jag såg filmen såg jag den på nätet. JA I DID IT OKEJ! Jag vet att det är lite fult att se filmer på nätet (och speciellt innan de ens haft premiär), men ibland kan man inte låta bli! Och så är det ju så herrans dyrt att gå på bio nowadays. Så när jag såg den för första gången tyckte jag att den var långtråkig, utdragen, och så fattade jag inte så värst mycket av filmen alls faktiskt. Var besviken och nästan lite ledsen. Asså det var ju Leo som gjorde hela filmen (as usual). Hade han inte varit med i den hade den sugit så jävla hårt in my opinion.

Tiden gick, såg den i december och det blev januari, sen blev det februari (som det brukar bli) och Oscarsgalan ägde rum. Leo vann sin Oscar som han tusenmiljonertrilioner procent förtjänade, för vilket jäkla jobb han hade gjort! Har lyssnat på ett antal intervjuer om hur de gjorde inför och under inspelningens gång. Bara det att de var tvugna att naila den scen de hade repat under dagen på en och en halv timme! (!!!!!) GALET! Just för att få det rätta naturliga ljuset. DET kallar jag dedication! Hela cast & crew får en enorm eloge för det av mig. Sedan blev det mars och min mormor sa att hon och min ena morbror "ska se The Revenant på tisdag". Jag trängde mig på och den 8e mars följde jag med till Filmstaden. Ville ju ge den en chans till ju. Och tur var väl det! För satan så bra den var på bio! Att se den på bio var som att se en teaterföreställning live, och att se den i tv-soffan var som att se en teaterföreställning inspelad. SOM DAG OCH NATT! Herregud, den var så snygg på bio. Alejandro (regissören, han fick en Oscar han också för hans fina regi-insats) verkar ju bara älska close-ups och "extreme long shots" (vill säga att det heter så, rätta mig om jag har fel), vilket jag älskade att se på bioduken och tyckte inte alls att det blev samma fina känsla på tvn. Men så är det väl oftast. Film ÄR ju bättre på bio #dagensfakta
 
Men jag ska inte bara hylla Leo, haha. Min nya favorit (sedan We're The Millers, haha) Will Poulter levererade som fan i rollen som Bridger! Vilket jävla stjärnskott! Värt att se filmen enbart pga honom. Tom Hardy var ju självklart jävligt grym han också, men det var väl ingen nyhet det heller, eller?

Hur som helst, vill du se en riktigt fin och väl genomtänkt film så är The Revenant svaret. Om inte annat lär du ju se den pga Leo's insats. Mums.

På IMDb har filmen fått 8,2/10 i betyg. Mer om filmer och hela rollistan hittar du här.

Trailer:


Av mig får den 3 av 5 Denise
 
 
"Recensioner" | Filmrecension, Leonardo DiCaprio, The Revenant | |
Upp