The Danish Girl

 
Har nu äntligen sett The Danish Girl. Och OH - EM - GEE så bra den var! Helt makalöst fantasisk! Eddie Redmayne var ju för fan LYSANDE i denna rollen!! Älskar verkligen hans rolltolkning, det var så FINT! Hade inte Leonardo varit nominerad i samma kategori under årets Oscarsgala hade jag 100% hållt på Eddie.

Alicia Vikander var det ju inte någe fel på heller, hon är ju alltid asgrym. Det är väldigt kul att se henne i det stadiet hon är just nu då jag följt henne sedan hon var med i Andra Avenyn ca 2007. Vilken jävla resa! Och vilken utveckling. Drömmen ju!

Filmen grep tag i en direkt, och jag kom på mig själv med att prata lite väl högt och emotionellt med mig själv under vissa scener. Är ni osäkra på om ni ska se filmen eller ej, så lyssna på mig: se den. You're wellcome. OBS! Tåren kommer rinna i slutet.

På IMDb har filmen fått 7,0/10 i betyg. Mer om filmen och hela rollistan hittar ni här.


Trailer:

 
Av mig får den 4 av 5 Denise
 
"Recensioner" | Filmrecension, The Danish Girl | |
Upp