The Magnificent Seven


För snart två veckor sedan fick jag en inbjudan till SF-studios filmdag, som hölls i Solna på Mall of Scandinavia. Och första filmen de visade var The Magnificent Seven! Det bästa var att den visades i IMAX-salongen! Och alltsååååå: HO-LY-SHIT! Vilken magisk upplevelse det var, haha!
 
Filmen handlar i stort sett om en by/samhälle. Vill inte spoila för mycket, men det blir hur som helst kaos i byn. Den grymmaste tjejen i byn, Emma Cullen (Heley Bennett), anlitar då Sam Chisolm (Denzel Washington) som ska rädda byn. Han i sin tur plockar upp sex coola grabbar till. Vi ser bland andra Ethan Hawke och Chris Pratt i gänget!

Filmen är så grymt snyggt filmad, med fantastiska effekter! (Allt blir ju dock tusen gånger mäktigare i IMAX) Skådespeleriet är på T-O-P-P! Jag menar- Denzel Washington!! Så jävla asgrym! Sen att Chris Pratt är en av mina favoriter, OCH dödligt snygg, gör ju bara filmen bättre liksom! AMAZING!

Något mer jag älskade med filmen var att "Emma Cullen" är en så stark karraktär. Hon är stentuff, och bryter normen totalt! Plus på det, men minus på att det inte var fler kvinnliga tuffingar!

Hur som helst är det en riktig jävla bad-ass film! Får ni chansen att se den -do it!

På IMDB har filmen fått 7,2/10 i betyg. Mer om filmen och hela rollistan hittar ni här

Trailer:


Av mig får filmen 4 av 5 Denise
 
"Recensioner" | Chris Pratt, Denzel Washington, Filmnörd, Filmrecension, Stockholm,, The Magnificent Seven | |
Upp