HJÄLP

För några dagar sedan fick eleverna på Bolandgymnasiet och GUC besked om att deras skola ska läggas ner. Inte nog med att skolan ska läggas ner, dom lägger även ner en hel del program. Några flyttar dom vidare till andra skolor i Uppsala, men såhär ser det ut för resten:

 
Jag vet inte om jag är mest förbannad eller ledsen över detta. Men vi gör just nu allt vi kan för att rädda Boland och GUC. Som många vet gick jag själv teaterlinjen på Boland, och det var den bästa tiden i mitt liv. Jag träffade så många personer som betyder allt för mig idag, jag fick stå på scen både på UKK och Regina, något jag är evigt tacksam för! Cecilia Byttner och Susanne Abrahamsson Grahm var mina teaterlärare under åren jag gick på Boland, och dom har fått mig att inse saker om mig själv som jag aldrig skulle kunna lista ut utan deras hjälp. När vi i ES09B hastigt förlorade en klasskamrat var alla lärare där för oss, hjälpte oss med minnesstunder och pratade med oss. Dom gjorde oss starkare. När jag under en rörelselektion fick ryggskott hjälpte otroligt många till! Det ringdes efter ambulans och Cecilia ställde till och med in en lektion för min skull när hon skjutsade mig till närakuten! Jag är ENORMT tacksam, mer än jag kan sätta ord på, över alla fina lärare på Boland som verkligen bryr sig om sina elever! Det är inte rätt någonstans att denna fantastiska skola ska tas ifrån dem!

Uppsala har ingen rätt att kalla sig själv för kulturstad när dom eliminerar estetlinjerna på det här viset! Vad vore kulturnatten utan uppträdandena från Boland på skrotcentralen tex?! Att ta bort ALLA dessa program som står på listan är ett stort jävla misstag! Nu måste elever som vill gå några av dessa intriktningar åka till Stockholm, eftersom några av dessa bara fanns på Boland.

Teaterlinjen gav mig så mycket som jag har användning för idag. Jag utvecklas fortfarande inom mitt skådespeleri, men utan Boland hade jag inte ens varit i närheten av var jag är idag! Jag började på Boland som osäker och extremt blyg. Nu, tack vare teaterlinjen, är jag inte alls lika osäker och inte heller blyg (vilket var ett stort problem för mig).

Jag är inte den bästa på att skriva såna här texter, så jag ska komma till saken. NI kan hjälpa oss! Ni behöver inte vara från Uppsala för att hjälpa till. Vi behöver all hjälp vi kan få.

Ni kan skriva under dessa namninsamlingar jag länkat här nedan. Det kommer även ske en demonstration på måndag klockan 13.00, mer info sen!!
Namninsamling.se
Skrivunder.com

TACK för er hjälp ♥

Ett vackert spontant bröllop vi hade under en inställd teaterlektion 2010.
Vi älskade lektionerna så pass att vi hittade på något eget istället för att vara glada över att slippa en lektion!
Allmänt | Bolandgymnasiet, Teater | |
#1 - - Miss Baby Peaches:

Påskrivet på båda listorna
/En annan uppsalabo!

Svar: Åååh tack tack TACK fina du!!
Denise Wessman

#2 - - Julia:

Alltså jag gråter när jag läser detta och ser bilden .. åh älskade älskade BOLAND <3

Svar: Ja det är förjävligt! Bästa Boland <3 :'(
Denise Wessman

Upp