Min jävla måndag


Nu ska ni få höra om min måndag, håll i er för det här blir långt.

Klockan tolv var det dags för demonstrationen för att rädd Boland & GUC. Det var så hilma fint och det var så många som kom. Plus att det var strålande sol hela tiden. Nu är det bara att hoppas på att de som bestämmer tänker om! Innan jag for iväg till Stockholm hann jag med att hälsa på mina fina teaterlärare och sen även ta en glass vid ån med Frida och Yvonne. Superhärligt!

Men där slutade tyvärr härligheten. På pendeln började det helt okej tills vi kom till Ulriksdal. Där visade det sig efter en kvart att det var totalstopp i trafiken, så vi fick backa tillbaka till Helenelund och stod där i 20 minuter. Sen visade det sig att vi inte skulle komma någon vart, så jag hoppade av där och tog en buss till Danderyd och sen tuben (som var försenad såklart) till centralen. Det tog mig två timmar och 25 minuter att ta mig till Stokcholm.. Där hann jag träffa Julia och prata väldigt snabbt innan jag hoppade på nästa tunnelbana mot Hornstull. Men eftersom jag var så virrig i huvet åkte jag såklart åt fel håll, så jag fick byta tunnelbana igen. Väl framme vid Hornstull skulle jag hitta till Bio Rio för att gå på seminarium med Lena Endre. Jag gick ungefär en kilometer åt FEL HÅLL, och efter att jag insåg det fick jag springa tillbaka och kom fram tio minuter för sent...

Seminariet var hur som helst super bra! Hon är ju så jäkla grym den kvinnan! Gick därifrån glad igen och tänkte att "nu kan väl inget gå mer åt helvete". Men det kunde det visst göra.

När jag kom fram till centralen visade det sig att alla tåg mot Uppsala var inställda och de hade inte fixat några ersättningsbussar. De sa att vi fick försöka ta oss till Akalla, sen Sollentuna och sen vidare till Upplands Väsby. Och i typ en timme försökte jag med det men det gick inte. Vid det här laget hade dom äntligen fixat bussar från Akalla. Så det var bara att åka tillbaka dit, hoppa på bussen som gick till Häggvik. Där åkte jag med pendeln till Upplands Väsby och kunde där byta till nästa pendel mot Uppsala! Var ju tvungen att hela tiden tänka positivt för att inte bryta ihop totalt. Så jag passade på att skriva ner nya idéer till min mini-serie, gå igenom anteckningar från seminariet och liknande saker för att hålla hjärnan sysselsatt

Seminariet slutade halv åtta, och jag var hemma klockan TOLV på natten. Alltså fyra och en halv timmar senare...

Idag är jag helt slut och tänker inte göra ett skit. Kollar på bra filmer, äter onyttigt och fixar med saker på datorn. Har precis sett klart Mrs. Doubtfire och ser nu The Queen. Om jag hinner med ska jag se bästa La Dolce Vita också!
Allmänt | Bolandgymnasiet, Lena Endre | |
Upp