Beslutet med stort B

Efter mycket om och men, enormt mycket tänkande och överläggande, har jag nu kommit fram till vad fan jag ska göra med mitt liv. Som jag sa i mitt förra inlägg, så har jag världens dipp just nu när det kommer till skådespeleriet. Största någonsin. Jag är så fruktansvärt omotiverad & oinspirerad att jag inte ens orkar låstas som att jag bryr mig längre. Och det gör på riktigt ont i mig att ha den känslan...

Nu kanske ni tänker "Aha, hon ger upp. Det var bara en fråga om tid. Hon har äntligen insett att det är omöjligt och att hon bara borde skaffa sig ett vanligt jobb", men NEJ mina vänner och ovänner, det kommer inte hända. Jag älskar skådespeleriet för mycket för att bara lägga ner såhär. Jag behöver bara en paus från all press som kommer från mig själv. Jag har några projekt inbokade som jag ska checka av, och sen ska jag bara fokusera på att själsligt "komma iform". Alltså: jag ger inte upp eller lägger något på hyllan. Jag känner mig väldigt schizo, där jag ibland är chef-Denise och ibland skådis-Denise. Så utan att få det att låta alltför töntigt (eller...det låter iallafall töntigt): chef-Denise ger skådis-Denise lite semester från chef-Denise. 

Det enda jag behöver just nu är som sagt att få ordning på mig själv och sluta pusha mig så hårt som jag gör. Jag har liksom pushat mig själv såpass till den gränsen att jag nu inte skådespelar för att det faktiskt är min passion, utan för att jag säger till mig själv att jag måste.

Nu till det stora Beslutet med stort B. Jag har hela tiden varit inställd på att gå Actors Studio i höst och två år framåt. Men det finns ett problem. Jag har också en dröm om att åka till NY eller LA och gå en sommarkurs på typ en månad eller så. Och det är här problemet kommer in. Pengar. Pengar är alltid mitt största problem. Jämt, all dar i veckan. Om jag går Actors Studio kommer jag inte kunna jobba alls då utbildningen är på heltid = kommer vara luspank i typ två år = kommer inte komma till NY eller LA förrän om kanske tre/fyra år... Men efter flera veckors överläggande och funderande har jag kommit fram till en lösning. Jag ska från och med nu jobba stenhårt i ungefär drygt ett år och spara pengar så att jag kan gå en kurs i USA, och sedan därefter söka till Actors Studio igen. Phu... Nu är det officiellt. Och så här ska jag göra. Punkt.


 
Allmänt | |
Upp