Stephen Rappaport

Idag hade vi vår sista lektion med Stephen Rappaport. Det var synd att det bara varade några dagar, och ännu mer synd att jag missade ett par. Kunde dock ta igen det ganska bra. Men ville gärna utforska och testa mig fram mer med allt vi gjorde.
 
Det roliga med att vi hade just Stephen är att när jag gick på Cinemantrix tipsade Jonas om Stephen’s workshops, och jag kikade runt lite på nätet på det, men det blev aldrig av att jag bokade in nånting. Och så får vi honom som gästlärare på skolan!! SCORE!
 
Jag visste inte alls vad jag skulle förvänta mig första klassen vi hade med Stephen, och ska jag vara helt ärlig var jag lite skraj. Och otroligt nervös! Hade ju hört så mycket fantastiskt om den här människan! Och herregud vilken snubbe! Fantastiska idéer och galet skön inställning. Blown. Away.
 
Vi fick jobba med en hel drös olika övningar, och den ena var lika givande som den andra. Det var övningar som jag aldrig tidigare stött på, men oj vad man lärde sig! Under de få dagarna lärde jag mig att konekta (←är det ens ett ord? whatever) med "the third thing" (SÅ coolt när man upplever det!) och jag lärde mig att jag på riktigt måste sluta tänka så jävla mycket på allting. Jag har ju alltid vetat om det, men nu var det som om jag fick något slags wake-up call och insåg varför jag måste sluta med detta. Oh well, jag kan inte sitta här och rabbla upp allt jag lärde mig. Det kan ta ett tag om jag ska gå in på djupet.
 
Ni kanske känner att jag svamlar just nu, och ja det kanske jag gör. Men jag blir så till mig när jag är excited att få ur mig något jag har en stark åsikt om. Det jag vill förmedla med detta inlägget är hur tacksam jag är för att Joakim och Jeffrey gav oss chansen att uppleva dessa fantastiska lektioner med Stephen, och hur tacksam jag är för att Stephen lyckats få fram nya saker i mig. Är fortfarande fascinerad över hur han lyckades gå igenom alla dessa övningar med oss på några få dagar bara, haha.
 
TACK Stephen för dessa dagar! Ses snart igen :)

Jisses vad med intryck... Nu måste jag sova. Big day tomorrow!
 
Är ni nyfikna på Stephen's workshop eller kanske bara vill veta mer om honom klicka →HÄR
Rekomenderar alla som är intresserade av skådespeleri att anmäla sig till hans workshop! Kommer troligtvis själv gå den för att fortsätta jobba med det vi höll på med.
 
Allmänt | |
Upp